söndag 12 juni 2016

Blomning och FÄRG ~ Flowering and som "Aquarelle"

there is a translator to the right
nu har blomningen verkligen kommit igång i min Rosenträdgård
här utanför mitt Orangeri....
ja ni ser på gräsmattan hur torrt det är..... lite kämpigt ....

"Hebe" stormtrivs bland alla "Olivia Rose Austin"

och i min Vinterträdgård blommar det superfint med Pelargoner...
hmmm..... undrar hur stora dom kommer att vara i höst...
om ni vill veta hur jag gjorde Pelagontrappan så klicka HÄR

jag tycker mest om "softa" färger på blommor, men jag har även en hel del rosor med starkare färg...
ikväll skar jag en bukett med riktigt färgstarka rosor..
en "GladBukett"
om ni visste vad gott som doftar......
den flerfärgade rosen heter "Aquarelle" har en stark doft av frukt/citrus
kram kram 
Håkan

2 kommentarer:

  1. I have one Olivia Rose Austin in my new rose garden. This statue of Hebe in the center of all that pale pink is just fantastic - what an image. I love your garden - keep showing us beautiful photos!!

    SvaraRadera