onsdag 4 maj 2016

hur du lätt bygger en pelagontrappa ~ how to easily build a geranium staircase

there is a translator to the right
jag har länge velat ha en riktigt bra, stabil pelagontrappa...
men inte funnit någon...
så då får man bygga en själv :)
jag tog först några "vagnstycken" dessa är egentligen till för att bygga trappor utomhus med.....
finns i olika antal steg. jag valde 4
men "uppåner" så blir de bra stommar till en trappa.....
sedan lite reglar i passande dimension ( 45mm)

skruvade på reglarna, så trappan blev helt i lod....

sedan tog jag grundade panelbrädor ( 195mm) till hyllor,,,,
dessa var 4.80 meter långa, perfekta att dela mitt itu, så trappan blev 2.40 bred
här är det bra om man är två stycken, så en kan hålla och den andra skruva,,,,
jaja.,,, suck.,,,, jag fick hålla och Ulrika skruva :)
se till så allt hamnar i lod..... vattenpass är bra

Hyllan klar... kan det bli lättare?

bara att måla lite.... sedan är den klar
kram kram 
Håkan

5 kommentarer:

  1. Fantastisk flott trapp til pelargoniaene! :) Takk for tipset! :)
    Klem

    SvaraRadera
  2. Oh vad fin trappa får man låna din idè??? Vet ej om jag klarar det men skulle vara kul att pröva. Tack för du visat den och alla dina fina blommor.
    Med vänlig hälsning A-C Munoz

    SvaraRadera