måndag 11 april 2016

underbara DOFTER ~ wonderful fragrance

there is a translator to the right
jag tycker väldigt mycket om BLOMMOR... men blir så GLAD av att titta på dom.....
och har dom även en fin doft...... så blir det dubbel njutning
violer doftar gott, speciellt de små blå till höger på bilden. så kallade "doftvioler"
förr i tiden "pressade" man dessa och la i violpastiller.....
de blommar helt underbart hos mig nu......

men jag har även doftande ROSOR nu......
här på bilden lite aprikosa färger...
"Abraham Darby" och "Ausguta Louise".....
fanstastiska, fruktiga dofter på båda sorterna.....
ja nu trivs jag verkligen :)
Hoppas veckan börjar bra för ALLA
och att ni får uppleva lite fina dofter,
kram kram 
Håkan

2 kommentarer:

  1. Oh my gosh, these are so pretty! I love your blog and it brightens up my days with such beautiful images. These European beauties are not available where I live, but at least I get to look at them and imagine their scent!

    SvaraRadera
  2. Så underbara bilder! Önskar att jag kunde känna dess dofter genom datorn. HA en fin dag :)

    SvaraRadera