fredag 1 april 2016

SATURDAY SHOW OFF ~ BloggParty

there is a translator to the right
jag tycker om att "vara lite före" på Våren....
och ett lätt och billigt sätt är att få olika kvistar att blomma tidigt...
det passar bra med ex Forsythia, Körsbär, Magnolia och Äppelblom.....

skär kvistarna en "varm" dag och ställ dom i en hink..... gärna lite svalt i början...
duscha och gör nya snitt ofta, så slår kvistarna ut helt underbart.....
skär gärna lite "snett" så dom kan dricka ordentligt med vatten.....
ni har säkert sett i tidigare inlägg hur vackert Magnolia har blommat i vår ...
och idag visar jag Äppelblom i mitt Orangeri.... 
och vet ni vad? det börjar komma en hel del ROSOR i min Vinterträdgård nu... ni ska snart få se :)

men det är givetvis Helg med.... och då ska vi ha lite PARTY
Har Du en egen blogg lägger Du till den ( klicka på "add your link"). LÄNKA gärna så fler får chansen att komma hit och se alla fina bloggar. Låna en bild och LÄNKA eller ta den Färdiga Länken till höger på min sida ( högerklicka på html koden, markera allt, kopiera och klistra in på din egen sida)
Och Nu Mina Kära VÄNNER
LET´S PARTY
FESTEN som pågår hela veckan
kram kram 
Håkan


8 kommentarer:

  1. Beautiful arrangement!
    Thank you so much for hosting this lovely party.
    Have a super weekend.
    FABBY

    SvaraRadera
  2. Härlig blomning hemma hos dig, Håkan!
    Visar faktiskt en blommande ros på min blogg idag...Fast jag fuskat lite och köpt en krukros.
    Trevlig helg!
    hälsn
    AnnA

    SvaraRadera
  3. Thanks for hosting Saturday Show Off!

    SvaraRadera
  4. Beautiful bouquet and display! Have a great weekend:)

    SvaraRadera
  5. Jag är en stor kvist- fantast på våren, just nu är jag mest förtjust (ja, om jag bortser från magnolia, då) i kastanj. Grovt och skört på samma gång.
    Så här fina, som dina, blir aldrig mina körsbärskvistar, jag får nog öva mera...

    SvaraRadera
  6. Absolutely stunning! Groetjes,
    Hetty

    SvaraRadera
  7. Herlig!
    Og ja, jeg har roser i vekstuset nå :)

    SvaraRadera
  8. j'adore les fleurs des fruitiers
    si délicates et fragiles
    merci de nous accueillir
    bisous et bon dimanche

    SvaraRadera