torsdag 10 december 2015

hur du lätt gör ett flaggspel till jul ~ some flags for Christmas

there is a translator to the right
om man tittar i sina gömmor har man ofta rätt mycket gamla dukar, handdukar mm som man inte använder.
jag har en regel "inte använt på tio år, kassera eller pyssla med det" 
när jag städade en garderob härom dagen hittade jag lite röda dukar och handdukar,,,
bara att ta fram saxen och klippa till lite flaggvimplar....

fransa dom lätt i kanten... och sy eller limma på dom på ett grovt snöre...

lite olika sorter blir fint.....

hur lätt som helst......

man blir alltid lite glad av flaggor......

och nu har jag fått in en gran till i mitt Orangeri.......
Hoppas ALLA har det fint
kram kram 
Håkan

4 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Vart får du alla dina idéer ifrån? Jag är impad och tack ännu en gång för inspirationen :)

    SvaraRadera
  3. Mycket fin idé :) Trevlig Helg! Kraam

    SvaraRadera
  4. Mycket fin idé :) Trevlig Helg! Kraam

    SvaraRadera