måndag 21 december 2015

en "fluffig" vas ~ a "fluffy" vase.....

there is a translator to the right
hmmmmm,,, det är allt något speciellt med VITA blommor.....

jag hade två gamla. rätt trista vaser stående...
( jag brukar alltid vara duktig på att ta bilder på hur jag gör saker, men denna gången blev det tyvärr inte av, men jag ska försöka förklara istället )
jag gick till tygaffären ( Stoff och Stil) och letade fram lite "vinterfluff" :)
jag gjorde det väldigt lätt för mig och limmade på tyget med vanligt, starkt hobbylim,,,,
krukan till höger målade jag först vit och limmade sedan på spetstyg..... 
och vips hade jag två vinterkrukor....
man får ju leka lite vinter inomhus i år... för det är väldigt varmt ute ( 10-12 grader plus)

det kanske är lite svårt att se, men jag har hängt i en gammal prisma från en kristallkrona i vasen till vänster...... ( liten stjärna på prisman) ,,,,,, när solen lyser in så blir det väldigt fint...
tänkte även visa lite av min hall idag,.,.

jag gillar mest gamla oljemålningar från 17 och 18talet.....
men i hallen har jag en hel del "bra tankeord"..... lite smart att försöka ta in varje dag......
den Gustavianska soffan har jag klätt om själv.... gillar de runda kuddarna...
Hoppas veckan börjar bra för ALLA
kram kram 
Håkan

1 kommentar: