måndag 19 oktober 2015

hur du lätt renoverar en stol ~ a makeover with an old chair

there is a translator to the right
en gammal fin stol som har stått hos min mamma länge..... ja det är faktiskt min morfar som tillverkat den.....
den var ranglig och målad flera gånger.... jag ni ser hur "bucklig" ytan var.....


det bästa är givetvis att skrapa bort all färg och måla,.,,,,,, men denna gången gjorde jag en lite "latare" variant.. jag bara limmade ihop alla delar och spacklade ytorna jämna med snickerispackel...

sedan lite sandpapper....... och ytan är jämn och fin...

och visst behövde den gamla stolen bli lite GLAD :)
så det fick bli Chalk Paint "Provence" och i den lilla blomman "Scandinavian Pink"

efter jag målat två gånger så vaxade jag först med "Clear Wax" och sedan lite lite patinering med "Dark Wax"

jag tycker den blev rätt fin :)
och i kvällssolen kom den till sin rätt...... 
förresten har ni sett vad fina rosorna är fortfarande. helt otroligt...
jag säger bara en sak... BÖRJA ODLA ROSOR :)

Hoppas Veckan har börjat bra för ALLA
kram kram 
Håkan


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar