tisdag 11 augusti 2015

fint att binda buketter ~ Lovely Bouquet

there is a translator to the right
många som besöker min Rosenträdgård "förfäras" över att jag skär så många rosor...
men det är just så jag tycker man ska använda blommorna... binda buketter, ta in och lägga på fat med vatten, ge bort, sätta i oasis mm 

det är bara att "hugga in" på alla vackra rosor. här "James Galway"

till vänster "Mary Rose".....

använd gärna en riktigt indränkt oasis när ni gör buketter.. lätt och roligt...
jag gödslar och vattnar mina rosor långt in på hösten.... så att det blommar riktigt fint länge..
förr sa man att man inte skulle gödlsa "efter midsommar" för att rosen skulle "mogna av"... detta har jag aldrig förstått mig på. det viktigaste är att rosen växer så mycket som möjligt varje säsong och att man får njuta ordentligt :)  
skulle det sedan bli en väldigt kall vinter så fryser rosen uppifrån.... och då är det bra att den är stor och stark... hos mig har aldrig någon ros frusit bort.....
men glöm inte att plantera djupt 
ni kan se hur man planterar HÄR

 ju mer jag skär... ju fler blommor producerar busken..
men det gäller att "mata" ordentligt.. med näring och massor med VATTEN
nu HÖGTRYCK och värme några dagar. inte dumt
kram kram 
Håkan

1 kommentar:

  1. Your roses are just incredible. I would give anything to have such gorgeous roses. Thank you for sharing.

    Janet

    SvaraRadera