torsdag 27 november 2014

kyrkljusstake

först har jag en liten fråga..
jo jag kom över två stycken helt underbara Kyrkljusstakar från 1800 talet, i mässing..
men nu undrar jag var man kan köpa riktigt stora kraftiga ljus till dessa? 

RÖTT....... ja jag är lite svag för den färgen i år :)

och nu är två stycken "mosskrukor" klara.
den till vänster är en vanlig gammal "kungakrona" som jag fyllt med jord, hyacinter och mossa.
den till höger kan ni se hur jag gjort HÄR

lite juligt börjar det allt bli...... 
ni undrar kanske hur jag får mina julblommor att hålla länge och det är rätt enkelt för jag brukar ställa dom riktigt svalt på nätterna i min vinterträdgård
kramkram
Håkan

5 kommentarer:

  1. die dekoration ist wunderschön!!! wenn sie große leuchter suchen, werden sie vielleicht bei ebay fündig?
    liebe grüße von angie

    SvaraRadera
  2. Vackra ljusstakar du har. Jag vågar inte köpa blommor förrän de sista dagarna innan jul de blommar över så fort.
    Ett försök att ge dig ett tips är att du kan gå in till www.stearinljusfabriken.se Där kan du beställa eller se vad de har och åka dit och handla. De är vackra fina ljus som levereras till hovet och till kyrkor. Där borde du hitta nåt. lyck till
    Ha en bra dag
    Kram Meta

    SvaraRadera
  3. Fina ljusstakar, dem skulle jag kunna tänka mig på mitt skåp här hemma. Riktigt fina kyrkoljus kan du köpa i Liljeholmens webbutik, jag handlar alla mina ljus direkt i deras fabriksshop och de är verkligen kanon.
    Ha de gott. Catarina

    SvaraRadera
  4. Så fint du har piffat till hyacinterna ;))
    Ha en riktigt trevlig advents helg nu;)
    Kram bia

    SvaraRadera
  5. Det där mossiga med hyacinter du gjort tycker jag blev så fint...och den där ståltrådskrukan du använt skulle jag vilja ha en :) Kram på dig!

    SvaraRadera