söndag 5 oktober 2014

NAPOLEON

fick tag på ett gammalt fransk vackert bord.
och vad passar då bättre än att måla det med kulören "Napoleon Blue" 


jag gillar ju mest de "softa" färgerna, både på möbler och ROSOR
men det är kul att variera sig lite ibland
detta är den absolut senaste och hetaste färgen från Annie Sloan Chalk Paint

men det såg lite trist ut med bara Blått
så jag tänkte leka lite med "silvevax"

bara att dutta på... och sedan slipa som man vill ha det och sedan försegla med wax
har ni sett,,,,, jag har blivit modern och börjat med en vaxpensel.. inte dumt alls :)

och en schablon blir ju aldrig fel mitt på....

sååå fick jag fram den looken jag ville ha....

schablonen blev cool.

KLART 
Lätt som en Plätt
och framför allt ROLIGT 
är rätt nöjd, men jag tror jag ska tona ner det silvriga lite med mörkt vax...
jo förresten ni som gillar att måla med Chalk Paint eller vill ha inspiration att börja.
missa inte gruppen CHALK PAINT Lovers
kramkram
Håkan

4 kommentarer:

  1. Uau!!

    Que projeto ousado e com um resultado maravilhoso!!

    abraços,

    Lígia

    SvaraRadera
  2. Vilken förvandling - helt otroligt så snyggt bordet blev !
    Tack för all inspiration du ger med dina förvandlingsnummer !
    Ha det så gott !
    Kram/Isa

    SvaraRadera
  3. Önskar kunde vinna alla färger.hihi
    Men nöja mig med burgundy
    Mvh fereshteh

    SvaraRadera
  4. Snyggt blev det, tack för tipset / Marika

    SvaraRadera