måndag 28 juli 2014

sol och orangeri ~ sun and my orangery

ja SOLEN fortsätter att flöda över Maleviken
här "Golden Celebration"

men nu är det lite svalare s rosorna börjar blomma och dofta igen.
här "Chippendale"

och givetvis stormtrivs min "Spirit of Freedom" i år......dom gillar nämligen inte alls väta med alla sina vackra kronblad

idag har jag målat golvet för andra gången i mitt ORANGERI
det är en speciell två komponents golvfärg som är extremt tålig,,,
jag har blandat i ett speciellt medel som gör att ytan blir matt, så det inte blir så mycket speglingar när solen lyser in....
till hösten ska jag måla taket och alla takstolar vita..... blir nog rätt ok :)
sedan blir det vackra gamla lampor... men även konstbelysning hängades på takstolarna så man kan ha ROSOR året runt 
åt norr har jag en hel putsad vägg, där tänkte jag ha vackra gamla möbler...
ja jösses jag tror det blir riktigt bra det här :)
fortsättning följer.....

och såhär ser det ut på utsidan.....
Orangeriet är rätt stort, för tanken är att jag även ska kunna hålla på och renovera möbler där...
det är ju nästan lika kul som rosor
ska ta lite fler bilder i veckan... lovar

kramkram
Håkan

1 kommentar:

  1. J'ai la jolie Rose Célébration , je l'adore . Bravo ce blog et magnifique . Abientot.

    SvaraRadera